kort berichtje - Reisverslag uit Broome, Australië van wijhebbenwelzon - WaarBenJij.nu kort berichtje - Reisverslag uit Broome, Australië van wijhebbenwelzon - WaarBenJij.nu

kort berichtje

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg

17 Juni 2007 | Australië, Broome

Hallo iedereen,

ik laat even een kort berichtje achter om iedereen maar een beetje op de hoogte te houden waar ik nu weer uit hang. Op het moment ben ik in Broome, vanaf Perth hebben we rond de 2500 km gereden om hier dan eindelijk eens te belanden. Ja "we", want ik ga natuurlijk niet in mijn eentje al die benzine betalen!! Ik heb in een paar dagen wat lifters in Perth geregeld om de kosten te delen. Samen met een fransman(diedier), een duitser(Felix) en nog een groninger(Emiel) hebben we die afstand in bijna twee weken afgelegd. Ja dat duurde inderdaad behoorlijk lang maar er was dan ook een hoop te zien onderweg..

Vanuit Perth zijn we naar een paar plaatsjes langs de kust geweest om uiteindelijk te eindigen in Lancelin, waar we hebben "gesandboard". Met een plank in de vorm van een snowboard van de duinen sjezen.. erg grappig om te doen! De volgende dag zijn we naar de pinacles gereden, hoop rotsen in een veldje. Erg beroemde toeristische attractie hier langs de kust maar ik vond er niet zo veel aan! Dus we hebben onze reis maar rap voortgezet richting Jurien Bay, bij "Sandy kape" (voor de mensen die het kennen) hebben we de rest van de dag maar een beetje op het strand gehangen, veel gesnorkeld, kampvuurtje, enz. het ideale kampeergevoel!

Geralton was niet veel aan, wel leuk om nu eens het hele verhaal achter het schip de batavia te horen daar in het maritiem museum.. de batavia is hier jaren geleden aan de kust gelopen.. je weet wel, dat schip wat ze in lelystad hebben nagebouwd. Port Grogory was een mooie plek voor avondeten maar verder was er ook niet al te veel te beleven.. het roze meer was wel erg roze!!! alleen weer amper goed te zien op de foto's, zonde!

Ja en toen hadden we het even helemaal gehad met Australie!! Het is niet al te gemakkleijk om met een auto uit australie te rijden, lastig zon eiland! Toch is het ons gelukt!! iets buiten Port Grogory heb je de "Hutt river province", dit is een prinsdom en dus een landje op zichzelf.. niet bijzonder groot, ik geloof dat het bij elkaar niet meer dan 100 vierkante kilometer was maargoed.. Het gaat om het idee, we waren uit Australie!! We hebben dus ook gewoon een stempel in ons paspoort gekregen voor aankomst en dezelfde dag weer voor vertrek, hoe grappig!!

Kalbari national park begon voor ons niet echt bijzonder goed, diedier en ik moesten zo nodig snorkelen in de bleu holes, even voor de kust van kalbari, het weer was alleen nbiet erg gunstig. Het was achteraf ook gewoon te gevaarlijk om te gaan snorkelen maarja we zijn wel het water in gegaan!! stom, stom!! we kwamen er na een half uurtje weer uit, allebei bloedend. Mijn hand heelmaal open en diedier was al zijn snorkelspullen kwijtgeraarkt en zijn voet lag helenmaal open. De dag erop m,aar op het vaste land gebeleven en in het NP daar wezen wandelen door de gorges, prachtig!! Na de wandeling weer op weg naar monkey mia.

Monkey mis staat natuurlijk bekend voor zijn dolfijnen, die je daar aan het strand kunt voeren!! Dat was dus echt geen drol aan, veelste toeristisch.. sta je daar met honderd man aan het strand om te kijken naar een stelletje makke dolfijnen! Dolfinarium is spannender!

Mijn verhaal word al weer veelste lang dus ik hou er maar mee op.. verhaal vervolgd wel weer als ik weer eens een internetcafe tegen het lijf loop!!

groeten allemaal!

  • 17 Juni 2007 - 10:45

    Tineke Van Huijstee:

    Wow, Erik. Wat leuk om te lezen dat je zo geniet. Volgens mij haal jij alles uit dit jaar dat er in zit. Veel plezier nog.

  • 17 Juni 2007 - 20:07

    Margreet:

    Erik wat goed dat je medepassagiers hebt gevonden, gezellig en zeker zo veilig. Het doet me goed weer iets van je te horen. Veel liefs van ons allen, xxx

  • 18 Juni 2007 - 02:56

    Janneke :

    Hello mate!

    Ondanks dat je gisteren heel je avonturen hebt verteld aan de telefoon, vind ik het echt kei leuk om je verhalen nog eens te horen! Gelukkig krijg jij wel alle mooie plekjes te zien, die wij helaas niet gezien hebben! Hopelijk blijft je autotje het doen en zien we elkaar snel weer in QLD!
    Heel veel plezier nog met je reis en geniet van al het moois!!

    Dikke kus van Janneke.

  • 19 Juni 2007 - 13:35

    Vief:

    Weer erg leuk om te lezen allemaal, alleen jammer dat er geen foto's bij zijn.. Maarjah, dat komt misschien nog wel! Geniet nog effe de laatste tijd en tot over -/+ 2 maanden! Kus

  • 21 Juni 2007 - 05:10

    Emil:

    he man!!
    goed bezig man!! geniet daar!! wij zijn aangekomen in brisbane wat een schok eigenlijk willen we gelijk weer terug.. maarja tijd raakt op 1st ff auto verkopen..

    enjoy!!!

  • 26 Juni 2007 - 13:03

    Eric:

    Hej kerel!!

    Het is wel heel raar om zo'n jou verhalen te lezen... vanuit koud en regenachtig Nederland! Ik zou dus ook nog maar ff mooi daar blijven. Het word er hier niet beter op.
    Mooie verhalen weer. Het lijkt er dus ook nog wel op alsof je het nog naar je zin heb!!! haha hoe ken het ook anders.
    Nou doe voorzichtig. Genietse en tot later!!

    grtz

    Eric

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Juli 2007

ik leef ook nog

17 Juli 2007

LIFT WANTED!!!

16 Juli 2007

Panne

28 Juni 2007

Monkey Mia - Broome

17 Juni 2007

kort berichtje

Actief sinds 19 Sept. 2006
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 42224

Voorgaande reizen:

20 September 2006 - 20 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: