Panne - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van wijhebbenwelzon - WaarBenJij.nu Panne - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van wijhebbenwelzon - WaarBenJij.nu

Panne

Door: Erik

16 Juli 2007 | Australië, Alice Springs

hallo lieve lezertjes!!

ik zit dus op het moment in alice springs maar loop nogal aardig achter op het verhaal dus ik zal het een beetje proberen samen te vatten..

Broome, ja leuk stadje hoor.. zonsondergang op cabelbeach hebben we natuurlijk niet gemist met de kamelentreintjes enzo.. erg leuk allemaal. Maar verder zorgde Broome alleen maar voor stress!! de nieuwe rego sticker voor op de auto (het is verboden om met een verouderde sticker op de ruit te rijden, en zonder is natuurlijk ook niet toegestaan) had ik dus op laten sturen naar het postkantoor in Broome, zou 5 werkdagen duren.. nu is australie over het algemeen een erg relaxt land, af en toe nemen ze dat toch even te serieus. In plaats van 5 dagen zou het 10 dagen gaan duren, ja lekker dan.. we moesten toch echt vertrekken richting darwin want mensen moesten hun vlucht daar halen. Gelukkig was het mogelijk om dan die brief te laten doorsturen naar Darwin, moet je wel je hele verblijfadres veranderen.. "ja meneer, ik heb geen vast verblijfadres" nouja na een beetje gezeik "mijn adres" veranderd voor het postkantoor in darwin! $12 voor administratiekosten omdat dat volk te laat is met mijn brief.

Voelde erg goed om de volgende dag Broome uit te rijden.. op naar de Kimberly's, geweldig mooie natuur. Alleen niet als het regent en dat deed! behoorlijk wat, hebben ze daar normaal nooit in die tijd van het jaar.. wat een poech wat een pech. We hebben dus behalve een hoop water niet veel van de kimberly's gezien. Halverwegen kwamen we s'avonds aan in halls kreek, auto maakte ineens rare geluiden dus niet goed! Volgende dag naar de garage en jahoor waterpomp stuk, kon gemaakt worden maar werd uiteindelijk toch wel een duur geintje $612,50.. maar we konden weer verder, door de regen. Twee nachten maar met zn vieren zittend in de auto geslapen want het was onbegonnen werk om een tent in dit weer op te gaan zetten.

De volgende dag zijn we maar meteen doorgereden naar Katherin (NT), nog steeds slecht weer.. Hier hebben we Felix op de gahn (trein) naar Darwin gezet, die koos ervoor om darwin nog een aantal dagen te kunnen bewonderen alvorens verder te trekken. wij hadden besloten om Kakadu NP te bezoeken dus daar kwamen wij die avond aan. Kakadu schijnt een vd mooiste NP van australie te zijn dus we hadden er 5 dagen vooruit getrokken.. We hebben een hoop wandelingen gedaan om wat krokodillen te kunnen spotten maar nee hoor, niks! De laatste drie dagen zijn we met een aantal andere backpackers kakadu gaan rondtrekken, (voor degene die het willen weten, het waren; rachel, megan, thomas, andere thomas, monika en een israelier met een moeilijke naam) Was erg gezellig, op al die mozzies na dan!! Ben kompleeet lekgestoken daar. De een na laatse dag in kakadu brak aan en we hadden nog geen krokodil gezien dus we zijn s'avonds in het donker maar naar de rivier gegaan en met een zaklamp in het water gaan schijnen. De ogen van krokodillen lichten op, nouja horen ze te doen.. maar niks geen lichtgevende ogen hoor dus we zijn nadat ik nog even boven op (waarschijnlijk een waterpyhton)ging staan maar snel terug naar de camping gegaan! Die ochtend hebben we dan maar een tourtje op de rivier met een boot gedaan om wat krokodillen te spotten, ja nou en daar lagen ze dan dus.. niet echt levendig, doodstil.. maargoed we hadden krokodillen gezien dus we konden tevreden kakadu verlaten!

Nog twee dagen in Lichtfield doorgebracht, wat ik persoonlijk stukke beter vond. Watervallen, rockholes en genoeg plondgepools om in te zwemmen! superhelder water midden in de natuur. Thomas en monika weer ontmoet, het blijft zo leuk om mensen alsmaar weer te ontmoeten! Aan het eind van de middag naar Darwin gereden om emiel die avond op het vliegtuig te kunnen zetten. En toen waren diedier en ik nog maar met ons tweeen! We hebben wat brievjes opgehangen om twee nieuwe lifters te kunnen overhalen om met ons naar Alice te gaan en verder hebben we niet al te veel nuttigs gedaan. De nightmarkets daar zijn echt geweldig! heerlijk eten en ik heb er ook zon geweldige "broek" gekocht (fishermanpants voor degene die het wat zegt).. Die broek heeft het trouwens een paar dagen geleden rond uluru alweer begeven, helaas.. Op 30 juni zijn we nog naar een full mooonparty geweest, geweldig feest, weinig geslapen. volgende dag was het NT-day ofzoiets, nouja ze hadden een hoop vuurwerk dus ook een erg leuk feest. prachtige vuurwerkshow btw boven fanny bay!! Volgende dag met Magda (poolse dame) en Paul (duitser) vertrokken richting alice springs!

Omdat magda lichtfield nog niet gezien had en wij het geen ramp vonden om het nog een keer te zien werd dat onze eerste stop! Nouja ik heb al verteld hoe mooi dat was dus ik kan nu wel gaan vertellen hoe lekker warm de hot-spreings bij melanka waren! heerlijk!! Veel hebben we eigenlijk niet gezien op de weg richting alice, devils marbles was leuk.. Daly waters pub hebben we gemist, net als een aantal andere hotsprings enz. We waren iets voor tennant creek aan het kamperen om een resarea, waar nog 3 andere families waren met illegaan vuurwerk uit darwin vertelde ze ons.. ze waren speciaal naar die plek in het midden van de desert gekomen om hun illegale vuurwerk af te kunnen steken vertelde ze ons.. toe maar dachten wij, dat moeten dan wel vlinke bommen zijn... Nou ze hadden een hoop lol en wij ook omdat hun vuurwerk vooral bestond uit van die kleine pijltjes en dergelijk kindervuurwerk! Maargoed verder vertelde ze ons dat ze een man hadden ontmoet twee dagen hiervoor in lichtfield (toen waren wij daar ook) die was gaan snorkelen bij Fangi falls en had een behoorklijke krokodil gezien onder water, wij hebben die dag daar heerlijk gezwommen en gelukkig niks gemerkt! Voor de duidelijkheid, het gaat hier om een zoetwater krokodil, ook groot en gevaarlijk maar ze vallen mensen haast nooit aan, maar toch het idee heh dat je over zon beest heen zwemt, een krokodil die waarschijnlijk een stuk groter is dan jijzelf en je hebt niks in de gaten!!

Uluru was erg mooi, we zijn er alleen omheen gelopen omdat de aborininees liever niet hebben dat je hun rots beklimt. Kata tjuka (olga's) was ook wel leuk, maar toch niet heel erg bijzonder.. Zonsondergang was erg mooi, de kleuren van die rots veranderen van bruin naar oranje en dan naar paars. erg mooi. Oh ja we zijn die avond bij thomas en monika op de camping gaan staan (kwamen we weer tegen bij de olga's) De volgende dag met zn alle naar kings canion.. prachtig!!!!! We hebben ook west mc donnel ranges nog aangedaan en wat leuke gorges en bergen gezien. En nu een aantal dagen later ben ik weer op mezelf aangewezen. Diedier is aan het werk in een resort in west mc donnel ranges want zijn geld was op, magda en paul zijn richting adelaide vertrokken en ik ben nu een verhaaltje aan het typen terwijn de wagen weer word onderzocht, dit keer waarschijnlijk een waterlek en olielek.. lekker dan..

foto's komen binnenkort!! tot horens

• 16 Juli 2007 - 04:45

Emil:

he na de hyves nog ff je site bekeken goed verhaal, lijkt me echt lachen om steeds met andere mensen te reizen!! En hopen dat die auto het snel weer doet en anders weggooien en wat anders zoeken, want als ervaringsdeskundige, backpackers kijken alleen maar naar de prijs van je auto als je hem gaat verkopen. Liever een bak van 2500 die geen 200km haalt dan 500 meer betalen voor een goede.
    klein tipje als je wat geld over heb (+/-$50voorg hoofd nagerecht +drank)restaurant Red Orche daar hebben ze een maaltijd met emu kangeroo krokodil en kameel erg bijzonder.

Hey good luck and enjoy!!!

• 16 Juli 2007 - 09:00

Jelle:

Nou heb er zelf ook maar een dag vooruit getrokken om alles te lezen:P,zo te horen vermaak je je goed daar. houden zo,
    grtz

• 16 Juli 2007 - 10:26

Margreet:

Erik, erik, jij ziet zo nogal wat van het land en wat geniet ik van je verslag. Ik reis zo gezellig een stukje met je mee. Hopelijk vind je weer medereizigers om verder te trekken.
    Veel liefs van ons allemaal en vooral van mij xxx

• 19 Juli 2007 - 16:33

Vief:

Ben jij niet aan het werk dan? Die auto kost nogal wat zo te horen.. :P Nou daaag! Kus