Monkey Mia - Broome - Reisverslag uit Darwin, Australië van wijhebbenwelzon - WaarBenJij.nu Monkey Mia - Broome - Reisverslag uit Darwin, Australië van wijhebbenwelzon - WaarBenJij.nu

Monkey Mia - Broome

Door: Erik

28 Juni 2007 | Australië, Darwin

hallo iedereen weer!!

juist ik was met het vorige berichtje bij monkey mia gebleven, dus gaan we daar maar verder..

Ik zit overigens op het moment in darwin, opzoek naar nieuwe lifters! Vanuit monkey mia zijn we dua rap richting Carnarvon gereden (volgende behoorlijk grote dorp op de route), aldaar aangekomen, eindelijk weer bereik!! word Emiel door een zeker persoon met mijn mobiel opgebeld dat hij mijn mobiel heeft gevonden en waar we zaten.. ja ik had mijn telefoon dus ergens een paar honderd kilometer terug verloren, waarschijnlijk ergens op een strandje laten liggen met mn hoofd in een andere wereld! En hoe toevallig hij bevond zich op dat moment bij dezelfde supermarkt als dat wij inkopen aan het doen waren! Dus ik had mijn telefoon weer terug! geweldig!!

Daar in carnarvon hebben we overnacht op een camping, ons avondeten bestond dit keer uit vis! want ja onze fransman diedier had dan eindeijk eens wat vis gevangen (hij heeft er dagen hard voor moeten oefenen)..

Coral bay!! waar we de volgende ochtend heen reden was helemaal het einde, met mooi dan, maargoed.. mooi weer hadden we genoeg dus we besloten gelijk maar 2 dagen te blijven.. Het snorklen is daar ecvht geweldig, als je een beetje de oceaan in durft te gaan.. de meeste snorkelaars bleven dicht bij het strand maar als je een paar honderd meter richting het nigaloo reef zwemt word het alleen maar mooier!! koraal overal waar je kijkt en een hoop vissen in alle kleuren en maten.. prachtig!! En na die avond weer van diedier's zijn viskunsten te hebben gegeten moest ik mezelf de volgende dag maar gaan bewijzen.. gelukkig is het vissen in coral bay erg gemakkelijk: je trekt ze letterlijk vis na vis uit het water!

Diedier verbleef in Perth bij ene michel, zijn grootouders woonden bij nigaloo en zouden het geweldig vinden als we een dagje langskwamen.. dus wij richting ningaloo, lange dirt-road en vervolgens nog een uur over een 4weel drive track met de volgepakte ford station wagon!! ja dat gaat dus niet, na een half uurtje rijden, nouja het was meer hobbelen, ontmoeten we frank en isobel (de grootouders van michel) die onze spullen in hun jeep laadden en alles naar hun "camping" brachten. Camping was het natuurlijk niet, iedereen zorgt daar voor zijn eigen faciliteiten daar in de midle of nowhere.

We zijn in het bootje van frank gehopt en hebben het onaangetaste reef bij hun in de baai beworderd. Heerlijk avond eten gehad en toen maar gaan slapen want de volgende dag beloofde heel wat.. omdat het hier ook weer zo prachtig was besloten we om hier ook maar weer een extra dag te blijven! De buurman daar was op zijn tiende naar australie verhuist vanuit Nederland maar kon nog vloeiend nederlands met emiel en mij praten, kon hij erg waarderen want daar kreeg hij niet vaak de kans toe (willem vandersteen). Hij nam de volgende ochtend diedier en mij mee uit vissen terwijl de andere er met frank op uit trokken om dolfijnen, schildpadden en sting-rays te gaan spotten. Het water is daar zo herlder dat je zo naar de bodem kijkt, wat vissen erg grappig maakt, je ziet al die vissen gewoon zwemmen.. erg leuk, we hebben behoorlijk veel gevangen maar hielen alleen de goede groten omdat je per persoon maar een bepaald aantal vissen mag vangen. Terug op land legde frank ons uit hoe we de vis moesten villeren, eitje! Willem bleek met zijn 68 jaar nog een vervent snorkelaar dus die middag trokken we er met an alle weer op uit om in het reef te gaan snorkelen. Niet het uiterste reef want daar zitten alle groten haaien maar veilig bij de kleine koraalgroepjes waar die haaien bijna nooit komen! We hebben een kleine reefshark gezien maar die doen niks, frank liet ons wat foto's zien en ja die het was dus geen grapje dat die grote haaien erg dicht bij het strand komen.. vissen buiten het reef is dan ook erg amusant volgens wilem: je haalt 2 op de tien vissen die je aanslaat binnen de boot voordat de haaien ze kunen pakken.. helaas was de oceaan te ruig om buiten het reef te gaan vissen!! Willem ving nog een dikke kreeft tussen het koraal die samen met de andere vis het avond eten vormden voor die avond! HEERLIJK!!

Er moest toch een keer een eind aan komen dus de volgende ochtend zijn we weer vertrokken met als bestemming karijini NP, hier hebben we ook een hele dag besteed door mt hunurrunha te beklimmen en wat gorges en plondgepools te bekijken. Erg mooi allemaal weer!

Maar omdat de regio van de auto afliep wilden we toch wel graag snel naar Broome want het volgens mij verboden om met een verouderde regio-sticker op de ruit te rijden. Ik had de nieuwe sticker op laten sturen naar broome dus we zijn maar weer rap verder gereden de volgende dag. Port Hedland hebben we niet eens gezien, we zijn regelrecht naar broome gereden. Broome is een erg leuk stadje!!

maar daar schrijf ik volgende keer wel weer over want ik ben er nu wel weer even mee aan!

groeten aan iedereen vanuit een warm darwin!!

• 28 Juni 2007 - 06:47

Wouter:

Groeten terug vanuit een regenachting Zuidermeer... (maarliefst 15 graden!)

• 28 Juni 2007 - 16:08

Vief:

Niet zo negatief Wout! Of het moet in zuidermeer regenen, maar in Wognum niet :D Have fun nog Erik!! xx

• 28 Juni 2007 - 19:38

Margreet:

Erik jij komt nog eens ergens. Prachtig zo een stukje met je mee te reizen. Je kan het mooi omschrijven, heb je natuurlijk van je ...
    Veel liefs van ons allemaal xxx

• 29 Juni 2007 - 14:44

Jan:

Vader!!!

• 02 Juli 2007 - 05:06

Emil:

goed bezig man!! Blijf nog maar ff in het noorden want bij brisbane moesten we de vorst van de ruiten af krabben... brrr.

Spreek je later!!

• 05 Juli 2007 - 06:25

Janneke :

Hallo Erik!

Waar blijven de foto's die jou spannende verhalen compleet maken?
    Ben erg benieuwd naar je kiekjes!!

We zien elkaar snel weer!!
    Nog minder dan 2 weken, dat wordt dan voor de 3e keer in Oz!

Tot snel!!

Dikke kus Janneke.